سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Game bit

کتاب برنامه نویسی بازی با 1.11 DirectX به چاپ رسید

 

کتاب برنامه نویسی بازی با 1.11 DirectX از 26 آگوست توسط انتشارات PackT به چاپ رسید. این کتاب توسط پویا ایماندار، برنامه نویس شرکت بازی پرداز (که در حال تولید بازی استاد سرآشپز هستند) نوشته شده و توسط Feinstein Doron ،برنامه نویس شرکت Hodes Stephan، RockStar برنام هنویس شرکت AMD در آلمان و Zhang Vinjn برنامه نویس شرکت NVidia در چین بازبینی فنی شده است. این کتاب، مفاهیم اولیه ی برنامه نویسی با CX++/C و 1.11 DirectX را تحت پلتفرم Windows 8) Apps Style Metro) مورد بررسی قرار میدهد و قدم به قدم شما را در ساخت یک فریمورک گرافیکی برای ساخت بازی همراهی میکند. 

 

آنچه در این کتاب خواهید آموخت:

  1. آشنایی با Style Metro و بستر Store Windows 2
  2.  آشنایی با مفاهیم جدید Direct 2D ( نیاز بازیهای Casual دو بعدی)
  3. کار با ویژگیهای جدید HLSL 4 
  4. -آشنایی با Studio Visual 2012 Editor Model 5
  5. مدیریت Taskها و پیاده سازی loading resource Asynchronous 6 
  6. پیادهسازی انواع دوربین در بازی 
  7. استفاده از /Keyboard/Mouse Touch در ویندوز 8 
  8. diagnostics graphics DirectX 9
  9. ساخت Editor برای موتور بازی 
  10. استفاده از tessellation برای پیاده سازی Mapping Displacement و بهینه کردن LOD 11 
  11. مقایسه Shaders Compute و ++C AMP به منظور استفادهی بهینه از GPU و CPU

 

یک بازی پلتفرمر ناب 

 بازی بستور در مورد جوانترین شخصیت شاهنامه است که با موتور قدرتمند UDK کار شده است. در بازی با چهار فصل سه مرحلهای روبهرو خواهیم بود که از مراحل مختلف و متنوعی تشکیل شده. از جمله مرحلهی غار آن که با سایه و نورپردازی و معماری ایرانی و هخامنشی درهم آمیخته و جلوهی زیبایی به محیط داده است. گیمپلی بازی از مکانیکهای مختلفی چون: پرش، لیز خوردن، باال و پایین رفتن از سکوها و ... تشکیل شده و با الگوبرداریهای خوب و دقیق از بازیهای Mario و Kong Donkey یک بازی پلتفرمر ناب را به بازیکن تحویل میدهد.

 

 محیط بازی شامل انواع و اقسام سکوها (سکوهایی که باال و پایین میروند، سکوهای چرخشی، سکوهای ریزشی و ...) ، قارچها و راه مخفی است. دشمنان بازی به کالغها، گیاه گوشتخوار، مار و ... تقسیم میشوند. امتیازات بازی با بهدست آوردن سیبها کسب میشود و اتفاقات غیرمنتظره در بازی هیجان خاصی به بازیکن تزریق میکند. طی اتمام چند مرحلهی مشخص از بازی، قدرتهایی به دست میآید که استفاده از آنها در بخشهایی از گیمپلی ضروری است. 
با گرفتن تمام سیبهای محیط هم یک جایزهی جالب و زیبا در انتظار بازیکن است. برای ادامهی ساخت این عنوان جذاب، استودیوی دهکدهی سرگرمیهای پارسه نیاز به حمایت دارد و امیدواریم بودجهی مورد نیاز برایشان فراهم شود تا شاهد این بازی بر روی PC و احتماال iOS باشیم.